Dla uczczenia Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego, Sephora i Rare Beauty by Selena Gomez, drugi rok z rzędu, zobowiązują się do prowadzenia kampanii Rare Impact. 10 października, po raz drugi, Sephora zobowiązuje się do przekazania 100%* dochodów z globalnej sprzedaży produktów Rare Beauty na rzecz Funduszu Rare Impact Fund.
3 pazdziernika 2024 r. Sephora i Rare Beauty ogłaszają powrót kampanii Rare Impact, dla uczczenia Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego. Sephora ponownie zobowiązuje się do przekazania 100%* dochodu z globalnej sprzedaży produktów Rare Beauty z dnia 10 października, na rzecz Rare Impact. Celem Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego, który przypada corocznie 10 października, jest podniesienie świadomości na temat problemów zdrowia psychicznego na całym świecie i mobilizacja wysiłków na rzecz wsparcia zdrowia psychicznego.
W ślad za sukcesem pierwszego projektu współpracy w roku 2023 - w ramach tegorocznej kampanii, Sephora po raz kolejny przekaże 100%* dochodu z globalnej sprzedaży produktów Rare Beauty, w dniu 10 października, na rzecz funduszu Rare Impact Fund, w tym ze sprzedaży w sklepach stacjonarnych i online w 27 krajach, a także w Sephora w Kohl's w Stanach Zjednoczonych.
Rare Impact Fund - fundusz stworzony w 2020 roku przez Selenę Gomez, założycielkę i kreatorkę marki Rare Beauty - pełni misję pozyskania 100 milionów dolarów na rzecz organizacji ułatwiających dostęp do usług w zakresie zdrowia psychicznego i edukacji dla młodych osób na całym świecie. W ramach tego zobowiązania Rare Beauty by Selena Gomez przekazuje jeden procent dochodu ze sprzedaży produktów marki bezpośrednio na zasilanie funduszu Rare Impact Fund. Rare Impact Fund pozyskuje dodatkowe fundusze z działalności filantropijnej, od osób prywatnych, partnerów korporacyjnych, takich jak Sephora oraz społeczności Rare Beauty. Aktualnie Rare Impact Fund aktywnie udziela wsparcia 26 organizacjom, na pięciu kontynentach, zwiększając dostęp do usług w zakresie zdrowia psychicznego i edukacji dla młodych ludzi.
"Jestem niewiarygodnie wdzięczna mogąc kontynuować naszą współpracę z Sephora, z okazji Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego" - powiedziała Selena Gomez, założycielka i kreatorka marki Rare Beauty oraz funduszu Rare Impact Fund. "Kiedy stworzyłam Rare Impact Fund, moim celem było ułatwianie dostępu do usług z zakresu zdrowia psychicznego i edukacji dla młodych ludzi - to coś, czego sama potrzebowałam w młodości. Kryzys zdrowia psychicznego nadal dotyka nieproporcjonalnie wielu młodych ludzi, a nasi partnerzy tacy, jak Sephora są niezwykle ważni, ponieważ nie tylko sami wierzą w tę misję, ale również przekazują kluczowe fundusze na zwiększanie zasobów opieki nad zdrowiem psychicznym młodych ludzi, którzy jej potrzebują."
Scott Friedman, Dyrektor Generalny Rare Beauty, podkreślił trwałość siły partnerstwa, dodając: "Sephora jest naszym prawdziwym partnerem od momentu powstania Rare Beauty w 2020 r. Sephora podziela wizję Seleny, aby na nowo zdefiniować rozmowy na temat piękna, stawiając nacisk na samoakceptację. Jesteśmy podekscytowani, mogąc już drugi rok z rzędu, wspólnie z Sephora, kontynuować działania fundraisingowe, mające na celu zasilanie ratującego życie funduszu Rare Impact Fund."
"Z wielką dumą ponownie angażujemy się w to wyjątkowe partnerstwo z Rare Beauty i Rare Impact Fund. W Sephora przyświeca nam cel, aby promować wizję świata inspiracji i inkluzywności, w którym każdy będzie mógł celebrować własne piękno. Jesteśmy dumni, że udało nam się zbudować społeczność zaangażowanych marek, które podzielają tę wizję i działają zgodnie ze swoimi wartościami. Zaangażowanie Rare Beauty w rozwój zdrowia psychicznego stanowi doskonałą ilustrację tego, jaki wpływ na rzeczywistość może wywierać piękno. W pełni angażujemy się, aby ta inicjatywa odniosła sukces na wszystkich naszych rynkach" - powiedział Guillaume Mott - Prezes i Dyrektor Generalny Sephora.
Wykorzystując globalny zasięg Sephora, inicjatywa darowizn zostanie przeprowadzona w 27 krajach takich, jak: Australia, Brazylia, Bułgaria, Kanada, Czechy, Dania, Francja, Niemcy, Grecja, Hongkong SAR, Indie, Indonezja, Włochy, Meksyk, Nowa Zelandia, Filipiny, Polska, Portugalia, Rumunia, Serbia, Singapur, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Tajlandia, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone.
Rare Beauty i Sephora pozostają oddane kulturze przynależności i celebracji tego, co czyni każdego z nas wyjątkowym. Kampania Make A Rare Impact podkreśla ich wspólne zaangażowanie w promowanie inkluzywności i obalanie stygmatów obarczających zdrowie psychiczne.
"Sephora pragnie, aby prestiżowe Piękno stanowiło bezpieczną i przyjazną przestrzeń dla każdego. Jesteśmy dumni, mogąc wykorzystać siłę naszej Marki i globalnej sieci perfumerii oraz kanałów cyfrowych, aby wesprzeć fundusz Rare Impact Fund i jego misję. Ubiegły rok okazał się dużym sukcesem a w tym roku mamy nadzieję wywrzeć jeszcze większy wpływ - dzięki sile naszej zaangażowanej społeczności na całym świecie", powiedziała Deborah Yeh - Globalna Dyrektor ds. Marketingu, Sephora.
Elyse Cohen, Wiceprezes ds. Wpływu Społecznego i Inkluzywności w Rare Beauty oraz Prezes Rare Impact Fund, powiedziała: "Połączenie sił z Sephora w ramach kampanii Make A Rare Impact, drugi rok z rzędu, stanowi wyraz naszych wspólnych wartości i ciągłego zaangażowania w walkę na rzecz zdrowia psychicznego młodych ludzi. Jesteśmy dumni z naszej współpracy z Sephora. Dzięki temu wsparciu Rare Impact Fund poczynił znaczące postępy, średnio rocznie wywierając wpływ na życie ponad miliona młodych ludzi i funkcjonowanie ponad 1000 systemów edukacyjnych na całym świecie."
Więcej informacji na temat funduszu Rare Impact znajdziesz na stronie www.rareimpactfund.org
Sephora x Make A Rare Impact
Tematy do dyskusji
• Już drugi rok z rzędu Rare Beauty i Sephora łączą siły w ramach inicjatywy Make A Rare Impact, aby podnieść świadomość na temat zdrowia psychicznego na całym świecie, jednocześnie pomagając zwiększać dostęp do usług w zakresie zdrowia psychicznego i udzielać wsparcia młodym ludziom na całym świecie. Wspólnie - Rare Beauty i Sephora angażują się w kulturę przynależności i celebrują to, co czyni każdego z nas wyjątkowym.
• Dla uczczenia Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego, Sephora przekaże 100%* z globalnej sprzedaży produktów Rare Beauty, w dniu 10 października, na rzecz funduszu Rare Impact Fund, w tym dochodu ze sprzedaży w sklepach stacjonarnych i online oraz w Sephora w Kohl's w Stanach Zjednoczonych.
• Fundusz Rare Impact Fund został stworzony w 2020 roku przez Selenę Gomez, z misją pozyskania 100 milionów dolarów na rzecz organizacji świadczących usługi w zakresie zdrowia psychicznego na całym świecie. Obecnie Fundusz prowadzi działalność na pięciu kontynentach, udzielając wsparcia 26 organizacjom, które zwiększają dostęp młodych ludzi do usług w zakresie zdrowia psychicznego i edukacji.
• Fundusz Rare Impact Fund rocznie wywiera wpływ na życie ponad miliona młodych ludzi, działalność ponad 1000 systemów edukacyjnych oraz ponad 700 000 interesariuszy. Do tej pory zgromadzono i rozpowszechniono ponad 3000 zasobów.
• Jeden procent dochodu z całkowitej sprzedaży produktów Rare Beauty bezpośrednio zasila fundusz Rare Impact Fund - dla wsparcia zdrowia psychicznego młodych osób. Rare Impact Fund pozyskuje dodatkowe fundusze z działalności filantropijnej, od osób prywatnych, partnerów korporacyjnych (takich jak Sephora) oraz społeczności Rare Beauty.
Istotne statystyki
• "Problemy ze zdrowiem psychicznym dotykają jedną na cztery osoby i około 20% dzieci i nastolatków na świecie. Dane te wzrosły podczas pandemii, co jeszcze pogłębia fakt, że jest to najbardziej zaburzona część systemów opieki zdrowotnej na świecie. Nadal jednak poziom finansowania opieki nad zdrowiem psychicznym pozostaje niezwykle niski - to około 2% globalnych środków przeznaczonych na finansowanie opieki zdrowotnej i obecnie zaledwie 0,5% darowizn organizacji filantropijnych na rzecz opieki zdrowotnej."
Źródło: World Economic Forum: How philanthropy could help provide better health care
"Historycznie - zaledwie 1,3% wszystkich darowizn fundacji jest przeznaczane na wsparcie opieki nad zdrowiem psychicznym. Działalność filantropijna odgrywa strategiczną rolę w uzupełnianiu luk finansowych, zasilaniu innowacji i wspieraniu znaczących zmian społecznych. Intersekcjonalna natura zdrowia psychicznego oznacza, że każda organizacja filantropijna ma obowiązek zaangażować się w tę pracę."
Źródło: Inside Philanthropy: Mental Health Needs to Be a Top Priority for Philanthropy. Here's Why
• "70% przedstawicieli pokolenia Z w USA twierdzi, że aktualnie ich zdrowie psychiczne wymaga największej uwagi."
Źródło: Oglivy Report: Gen Z & The State of Mental Health, 2022
*Maksymalnie do dwustu tysięcy euro na terenie Azji Południowo-Wschodniej, Oceanii i Indii, oferowanych przez Sephora jako podmiot komercyjny; oraz 50 000 dolarów hongkońskich w Hongkongu.
Materiał PR