Le Sel d'Issey to nowy, męski zapach, w którym Issey Miyake po raz kolejny czerpie inspirację z istotnego elementu natury: z soli. Oddając hołd dzisiejszej męskości, ponownie połączonej ze zmysłami, Le Sel d'Issey przywołuje obraz dobroczynnej natury, która przekazuje mężczyznom impet, motywację i chęć intensywnego życia.
"Natura jest głównym źródłem mojej inspiracji" - Issey Miyake
Trzydzieści lat po kultowym i symbolicznym odtworzeniu zapachu wody, które zrewolucjonizowało perfumiarstwo wraz z światową premierą L'Eau d'Issey pour Homme (1994), wielkiego klasyka łączącego przejrzystość i elegancję, Issey Miyake po raz kolejny czerpie inspirację z istotnego elementu natury: z soli.
Oddając hołd dzisiejszej męskości, ponownie połączonej ze zmysłami, Le Sel d'Issey przywołuje obraz dobroczynnej natury, która przekazuje mężczyznom impet, motywację i chęć intensywnego życia.
Sól, przyprawa życia, budzi zmysły i pobudza energię, ten impuls życiowy, który nas ożywia i nadaje smak naszemu istnieniu.
Duch soli
W naturze sól faktycznie nie ma zapachu. Podobnie jak alchemikowi, perfumiarzowi Quentinowi Bischowi (Givaudan) udało się nadać perfumom coś więcej niż tylko akord: zapach. Ponieważ nie ma czegoś takiego jak ekstrakt solny, perfumiarz stworzył własną interpretację.
"Sól jest pamięcią fali na ziemi i na skórze. Moim zamiarem było zmierzenie się z solą pierwiastkową, która naturalnie reaguje na żywioł wody, który był wcześniej interpretowany przez markę, a która oddaje siłę i ruch natury" - wyjaśnia perfumiarz Quentin Bisch, wielki wielbiciel domu Issey Miyake.
Płynność tego zapachu, z jego wyrazistą świeżością oraz nutami drzewnymi i morskimi, nieustannie przemieszcza się z morza na ląd w wzajemności, która nadaje zapachowi puls niczym bicie serca.
Morze wyraża się w ekstrakcie alg morskich i mchu dębowego, który niegdyś był wodorostem i migrował na suchy ląd kilka tysięcy lat temu; oba są pochodzenia naturalnego. To morskie skupienie zostało wysublimowane przez świeżość akordu soli i wzmocnione nutą naturalnego, mieniącego się życiem imbiru.
Ziemia ucieleśniona jest w naturalnej wetywerii o mocnych mineralnych fasetkach, uprawianej po raz pierwszy w piasku, a także w drewnie cedrowym naturalnego pochodzenia, przetworzonym z wiórów drzewnych z przemysłu meblarskiego. Wszystkie te drzewne akordy nadają zapachowi niesamowitą złożoność.
To wzajemna interakcja pomiędzy tymi dwoma punktami skupienia, morzem i lądem, ten nieskończony ruch sprawia, że Sel d’Issey jest tak tętniący życiem i ostatecznie tak żywy.
Zapach
Wyrażając nieustanny ruch, od morza po ląd, zapach składa się z dwóch olfaktorycznych biegunów. Morska część odsłania żywy akord soli, łączący wodorosty morskie pochodzenia naturalnego i mech dębowy. Natomiast ziemista część nasycona jest intensywnymi, drzewnymi nutami naturalnej wetywerii piaskowej i cedru pochodzącego z upcyklingu - naturalnego składnika pozyskiwanego przy produkcji mebli. Musujący, naturalny imbir wzmacnia witalność akordu soli.
Główne nuty:
Nuty głowy: sól morska, imbir
Nuty serca: algi, wetiwer
Nuty bazy: drewno cedrowe, mech dębowy
Flakon: energia transparentności
Flakon zaprojektował japoński artysta i projektant Tokujin Yoshioka, często inspirujący się zjawiskami natury, który od dwudziestu lat współpracuje z Issey Miyake przy projektowaniu obiektów i flagowych butików.
Absolutna czystość, męskie krzywizny butelki odsłaniają blask światła i energię soli.
Eliptyczny kształt stopniowo zanika w kierunku dna flakonu, zachowując idealną płynność.
Jest to flakon przywołujący raczej ruch niż formę, zgodnie z zamysłem Tokujina Yoshioki.
Światło odbijające się od chromowanego metalowego korka nadaje projektowi wrażenie energii i ruchu.
Obiekt ten jest wyraźnie zaprojektowany z myślą o trwałości: oba formaty 50 ml i 100 ml nadają się do ponownego napełniania. To pierwszy flakon wielokrotnego użytku w ofercie zapachów dla mężczyzn marki.
Luksus tego, co niezbędne
W swoim ciągłym poszukiwaniu innowacji w zakresie mody i zapachów Issey Miyake zawsze faworyzował komponenty zaprojektowane ekologicznie, zapewniające mniejszy wpływ na środowisko.
Flakon, symbol minimalizmu, wykonany w 20% ze szkła pochodzącego z recyklingu, zachowuje czystość i wyjątkowy blask.
Certyfikowana, wegańska formuła składa się w 95% ze składników pochodzenia naturalnego, w tym z unikalnego ekstraktu z cedru pochodzącego z upcyklingu w ekstrakcie, z którego uzyskano finalną formułę.
Alkohol użyty do zmieszania z ekstraktem perfum jest również w 100% naturalny, pochodzący wyłącznie z buraków francuskich.
Wreszcie opakowanie zewnętrzne wykonane jest z udziałem 10% surowca z wodorostów pochodzących z upcyklingu. Jego teksturowana, matowa faktura przypomina szorstkość kryształu soli.
Kampania: inspiracja sztuką i technologią
Marcus Tomlinson, brytyjski reżyser i fotograf, stworzył zdjęcia do całej kampanii reklamowej tej nowej premiery.
Artysta inspirował się technologią cymatyki służącą do wizualizacji drgań akustycznych.
Sfilmował to zagadkowe zjawisko wizualnych fal dźwiękowych, łącząc w tej samej sekwencji obrazy rzeczywiste i wygenerowane komputerowo.
Film, będący wyczynem technicznym i artystycznym, oddaje istotę soli i jej moc nadawania życiu smaku. Zaczyna się od zanurzenia się w dno flakonu, które zamienia perfumy w wir soli. Aparat zatrzymuje się, aby ustawić ostrość na kryształku soli. Natura w najczystszej postaci.
Kryształ eksploduje na mnóstwo cząstek, tworząc tajemnicze i zadziwiające cymatyczne kształty.
Muzykę do kampanii stworzył Erwan Castex znany jako Rone, francuski producent i kompozytor. Artysta zdobył Cezara za najlepszą muzykę oryginalną w 2021 roku za film Night Ride.
Ceny:
Woda toaletowa Le Sel d'Issey 50 ml / 375 zł
Woda toaletowa Le Sel d'Issey 100 ml / 501 zł
Zapach dostępny jest w perfumeriach Douglas i na www.douglas.pl
Zdjęcia kompozycyjne: Robert Krupiński / Glow.pl
Materiał PR